Clasele bilingve francofone din Republica Moldova: : lansarea unei evaluări independente

Clasele bilingve francofone din Republica Moldova: : lansarea unei evaluări independente

În acord cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării Republicii MoldovaAmbasada Franței în Republica Moldova și Alianța Franceză din Moldova anunță lansarea unei evaluări independente a sistemului claselor bilingve francofone în Republica Moldova.

LANSAREA APELULUI INTERNAȚIONAL PENTRU DEPUNEREA CANDIDATURILOR IN VEDEREA REALIZARII EVALUĂRII 

Acest studiu va fi încredințat unui expert / unei firme de experți independenți care va fi / vor fi aleși în cadrul unui tender internațional.

Alegerea firmei sau a experților responsabili de studiu va fi efectuată până la sfârșitul lunii ianuarie 2020 de către Alianța Franceză din Moldova și de Ambasada Franței care asigură finanțarea. Această alegere se va face pe baza propunerilor metodologice trimise de firmele sau de experții interesați, pe baza calendarului, a propunerilor financiare detaliate și, în final, pe referințele profesionale ale firmelor sau ale experților. Nu este obligatoriu ca firma, experții să facă parte din mediul educațional deoarece acest criteriu nu va constitui o clauză de descalificare. Expertiza în măsurarea și evaluarea programelor și politicilor publice și / sau în marketing strategic vor fi considerate ca avantaje. Ei  ar putea fi invitați sa participe la un interviu de selecție împreună cu reprezentanții Alianței Franceze din Moldova și a Ambasadei Franței.

Firmele sau experții nu trebuie să fie rezidenti și nici originari din Republica Moldova, pentru a asigura cea mai mare transparență și obiectivitate în realizarea studiului.

DATA LIMITA DE TRANSMITERE A CANDIDATURILOR ESTE: VINERI 24 IANUARIE 2020

Toate candidaturile trebuie trimise prin e-mail directorului Alianței Franceze din Moldova (eskoulios@alfr.md) și Ambasadei Franței în Moldova (maria.neagu@diplomatie.gouv.fr), pana vineri, 24 ianuarie, la ora 12.

METODOLOGIE

Pe baza identificării punctelor forte ale claselor bilingve, dar și a aspectelor care trebuie îmbunătățite, se vor realiza propuneri concrete pentru a asigura viitorul acestui mecanism de excelență.

Toate categoriile de actori implicați în proiectul claselor bilingve francofone din Moldova vor fi chestionate prin interviuri sau chestionare scrise.

Studiul va fi condus de un comitet de monitorizare format din reprezentanții Aliantei Franceze din Moldova și Ambasadei Franței, reprezentantul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării din Moldova și Biroului din Chișinău al Agenției Universitare Francofone în cadrul Comitetului de pilotaj a claselor bilingve, precum și reprezentantul firmei sau experții responsabili de studiu.

Rezultatele studiului, toate propunerile și recomandările pentru dezvoltarea sistemului și consolidarea atractivității claselor bilingve francofone din Republica Moldova trebuie transmise, până în vara anului 2020, Comitetului responsabil pentru clasele bilingve francofone din Moldova. Recomandările vor servi drept bază pentru elaborarea unui nou acord pentru clasele bilingve francofone din Moldova, care vor include și partenerii proiectului de la începutul anului școlar 2020/2021.

Pentru mai multe informații