Dinamizarea competentențelor exprimării orale în clasele de franceză ca limbă străină

Dinamizarea competentențelor exprimării orale în clasele de franceză ca limbă străină

Un nou curs de formare dedicat dinamizării practicilor orale în clasele de franceză ca limbă străină, a fost organizat de Asociația Profesorilor de Limba Franceză din Republica Moldova cu sprijinul Ambasadei Franței, al Alianței Franceze din Moldova și al profesorilor de la Liceul Prometeu din Chișinău. Acestă formare animată de către Halyna KUTASEVYCH a avut loc sâmbătă și duminică, la data de 7 – 8 decembrie.

O FORMATOARE EXPERTĂ

Halyna KUTASEVYCH este absolventă a facultății de filologie romanică, la moment este lector la catedra filologie romanică și traducere la Universitatea Națională Yuriy Fedkovych din Cernăuți, Ucraina. De asemenea, este formatoare la Francophonia din Nisa, Franța. Interesul său major pentru activitățile ce presupun exprimarea orală s-a extins odată cu motivația și participarea elevilor prin dinamizarea grupului, imaginație și creativitate. Are o experiență vastă, fiind că a avut oportunitatea să animeze formări în Ucraina, Franța, Grecia, Republica Cehă, Turcia, Belarus și România.

EXPRIMAREA ORALĂ, UN ATU INDISPENSABIL

30 de profesori de limba franceză au luat parte la această formare centrată pe exprimarea orală (10 profesori de la Alianța Franceză din Chișinău, 10 profesori din Liceele din Chișinău și 10 profesori de la Liceul Prometeu). La formare au fost abordate patru teme majore.

Prima parte s-a bazat pe titlul formării, în special pe activitățile interactive pentru a crea un climat de încredere între elevi și profesori și între diverse tipuri de exprimare orală posibilă în clasele de franceză ca limbă străină.

Profesorii au exersat apoi cum să utilizeze suporturile convenționale în alt mod ca să optimizeze timpul de exprimare orală al elevilor. Au fost propuse sfaturi despre cum să fie gestionate și animate activitățile, la fel cum să fie diversificate modalitățile de predare și de lucru.

În a treia parte a formarii, Halyna KUTASEVYCH a propus profesorilor activități interactive și ludice prin declinarea diferitor tipuri de joc (joc de rol, dramatizare, improvizație, simulare globală, jocuri de gramatică, jocuri în echipă …), dupa care jocurile pot fi adaptate pentru elevi.

În cele din urmă, profesorii au fost interesați să răspundă la o ultima întrebare: cum să favorizeze înțelegerea și interacțiunea orală. Ei au reflectat asupra tehnicilor și metodelor de lucru pentru a spori interesul elevilor și dorința de a înțelege.

O FORMARE REUȘITĂ

Aceste două zile de formare au fost benefice pentru profesorii de limba franceză, care vor folosi aceste instrumente în clasele de curs. Profesorii au primit de asemenea diplome, atestate care au confirmat participarea la formare.